DirectX 11
Hey LinuxIn
Jeg har læst at directX 11 nu understøttes af linux, og jeg tænkte på om det kunne få mine spil til at køre bedre under linux. Kunne også godt tænke mig at vide hvordan det virker, og om det bare ligger i driveren.
De spil jeg gerne ville køre er:
World of warcraft
Everquest 2
Lord of the rings online
Medal of honer
Jeg kan godt få dem til at køre, men ville gerne op i samme performance som i windows før jeg skifter 100% til linux
- Log in to post comments
Kommentarer5
Hvor har du læst det henne?
Hvor har du læst det henne?
Så vidt jeg er orienteret er directX 10 understøttelsen i Wine stadig på et test stadie.
http://www.zdnet.com/blog/har
tror det er her han har fået kilden fra: http://www.phoronix.com/scan.php?page=article&item=mesa_gallium3d_d3d11…
Faldt også over denne artikel her den anden dag.
Angående det med at DirectX 11 skulle kunne køre på Linux platformen kunne give et kæmpe spark i den rigtige retning, med hensyn til spilmarked og spiludvikling også til linux platformen
Om ikke andet så kan du
Om ikke andet så kan du tage et kik nærmere på www.winehq.org ...
World of warcraft
Lord of the rings online
Medal of Honor
Jeg har fået de spil til at
Jeg har fået de spil til at køre, men ville gerne have dem til at køre bedre
http://newz.dk/direct3d-11-understoettes-nu-naturligt-af-linux
der har jeg læst det
Direct3D 11 er implementeret
Direct3D 11 er implementeret i Galium3D som er et 3D framework til grafikdrivere i Xorg (den grafiske platform som Linux-systemer normalt bruger).
Det betyder IKKE at du kan køre Windows spil på Linux. Et Windows-program er stadig et Windows-program som ikke uden videre kan køre på Linux. Når Direct3D 11 er implementeret i Gallium3D betyder det at det bliver nemmere at porte spil fra Windows til Linux, med tiden.
Lige nu er Gallium3D ikke særlig udbredt, kun et fåtal af drivere understøtter det og det er ikke ligefrem stabilt. Så det har lidt lange fremtidsudsigter at det vil have den effekt på spil til Linux, som man kunne ønske.
Når Gallium3D er blevet mere færdigt og mere udbredt, så skal du stadig bruge WINE for at køre Windows-spil, men de vil kører hurtigere end tidligere, da der ikke længere skal en kompliceret gang kode til at konvertere Direct3D til OpenGL.
EDIT:
Og det er jo kun en del af DirectX som er implementeret, Direct3D, resten såsom lyd, input-håndtering osv. er ikke implementeret og hører sådan set heller ikke hjemme i Galium3D som kun er et 3D-framework.