SDL-Ball 1.0
Advarsel
Her følger måske lidt skamløs reklame, men hvem skulle ellers gøre det? :)
Jeg har det sidste lange stykket tid skrevet et lille breakout spil, SDL-Ball, og i dag har jeg udgivet den endelige version af spillet, så jeg syntes nu var det på tide også at introducere det for jer her på linuxin (selvom jeg godt ved at 99 af jer sidder i CLI på en arkitektur som verden endnu ikke har hørt om).
Breakout spil?
Breakout spil går i alt sin enkelthed ud på, ved hjælp af et bat og en bold at slå brikkerne i banen i stykker, når man slår en brik i stykker kan man være heldig at der falder en powerup ud, som man kan gribe med battet, powerups gør spillet lettere, f.eks. ved at gøre bolden eksplosiv så den springer flere brikker i luften, eller gøre battet bredere så det er lettere at sigte. Er man uheldig og der falder en powerdown ned, skal man helst undgå at gribe den, da powerdowns gør spillet sværer, f.eks. med en mindre og hurtigere bold, eller et smallere bat.
Når alle brikker i en bane er knust foresætter spillet til næste bane.
- 50 Baner
- Masser af Powerups og Powerdowns
- Mulighed for at "købe" powerups gennem spillet
- Highscores
- Lyd
- Brugervenlig banedesigner (medfølger i pakken, er en html fil)
- Temaer - Lav/hent ny grafik/lyd og baner
- Kan styres med mus, tastatur, joystick og WiiMote
- Gem og Hent spil
- Pause (wow!)
- Screenshot funktion
Hvad har SDL-Ball ?
Hvordan får jeg fat i SDL-Ball?
Du kan hente spillet til Linux eller Windows på den officielle hjemmeside sdl-ball.sourceforge.net
Der medfølger en compilet kørbar fil til 32bit i386.
Hvis du kører 64 bit skal du selv compile programmet, læs README filen.
SDL-Ball ligger også i Debian og ubuntus "unstable" pakke database, i gentoo portage og i FreeBSD's pakke database, men disse er indtil videre ikke opdateret til den nyeste version.
Styring
For at styre med wii-mote skal du selv compile spillet, se README filen.
Mus:
Venstreklik - Skyd
Hjul op/ned - Vælg powerup
Højreklik - Køb powerup
Tastatur:
Højre/venstre - Flyt bat.
Op - Skyd
v - Vælg næste powerup
b - Køb powerup
n - Vælg forrige powerup
Joystick:
Højre/Venstre - Flyt bat
Op/Ned - Vælg powerup
Knap 0 - Køb powerup.
- Log in to post comments
Kommentarer14
Pakke
Spillet ser godt ud, selvom det måske mangler nogen killer features i forhold til lbreakout.
Det ville være super, hvis du pakkede det. Mange gidder kun at prøve software, de kan hente i deb og rpm format.
Re: Pakke
Ja, det har ikke ligeså mange features som lbreakout, men det har et anderledes "feel" om det er en god eller dårlig ting er en smagssag :)
Jeg pakker det ikke fordi folk fra debian, ubuntu, gentoo, fedora, gentoo og freebsd pakker det, men jeg vil linke til deres pakker når de er opdateret :)
Re: SDL-Ball 1.0
Det meget tungt at koere, hvis det havde kunne traekkes ordenligt paa min box ville jeg nok spille det
Foerste bane koere ok, men efter jeg spiller det lidt laengere 2. og 3. bane bliver det u-spilleligt for det traekker for mange resourcer.
box@box-desktop:~/Desktop/sdl-ball$ watch -n 1 "ps aux| grep ball | tee -a ball-memusage"
box@box-desktop:~/Desktop/sdl-ball$ cat ball-memusage
box 6222 6.0 0.6 27544 6256 pts/0 Sl+ 13:40 0:00 ./sdl-ball.x86.
box 6222 21.0 2.3 62360 24004 pts/0 RLl+ 13:40 0:00 ./sdl-ball.x86.
box 6222 19.3 2.3 62360 24004 pts/0 RLl+ 13:40 0:00 ./sdl-ball.x86.
box 6222 23.7 2.3 62360 24108 pts/0 RLl+ 13:40 0:00 ./sdl-ball.x86.
box 6222 25.2 2.3 62360 24108 pts/0 RLl+ 13:40 0:01 ./sdl-ball.x86.
box 6222 25.5 2.3 62360 24120 pts/0 RLl+ 13:40 0:01 ./sdl-ball.x86.
box 6222 34.2 2.3 62420 24364 pts/0 RLl+ 13:40 0:02 ./sdl-ball.x86.
box 6222 42.3 2.3 62420 24364 pts/0 RLl+ 13:40 0:03 ./sdl-ball.x86.
box 6222 49.1 2.3 62420 24364 pts/0 RLl+ 13:40 0:04 ./sdl-ball.x86.
box 6222 54.1 2.3 62420 24368 pts/0 RLl+ 13:40 0:05 ./sdl-ball.x86.
box 6222 58.2 2.3 62420 24368 pts/0 RLl+ 13:40 0:06 ./sdl-ball.x86.
box 6222 61.7 2.3 62420 24368 pts/0 RLl+ 13:40 0:07 ./sdl-ball.x86.
box 6222 64.6 2.3 62420 24368 pts/0 RLl+ 13:40 0:08 ./sdl-ball.x86.
box 6222 67.1 2.3 62420 24368 pts/0 RLl+ 13:40 0:09 ./sdl-ball.x86.
box 6222 69.2 2.3 62420 24368 pts/0 RLl+ 13:40 0:10 ./sdl-ball.x86.
box 6222 71.1 2.3 62420 24368 pts/0 RLl+ 13:40 0:11 ./sdl-ball.x86.
box 6222 72.7 2.3 62420 24368 pts/0 RLl+ 13:40 0:12 ./sdl-ball.x86.
box 6222 74.2 2.3 62420 24368 pts/0 RLl+ 13:40 0:13 ./sdl-ball.x86.
box 6222 75.5 2.3 62420 24368 pts/0 RLl+ 13:40 0:14 ./sdl-ball.x86.
box 6222 76.7 2.3 62420 24368 pts/0 RLl+ 13:40 0:15 ./sdl-ball.x86.
box 6222 77.7 2.3 62420 24368 pts/0 RLl+ 13:40 0:16 ./sdl-ball.x86.
box 6222 78.8 2.3 62420 24368 pts/0 RLl+ 13:40 0:17 ./sdl-ball.x86.
box 6222 79.6 2.3 62420 24368 pts/0 RLl+ 13:40 0:18 ./sdl-ball.x86.
box 6222 80.5 2.3 62420 24368 pts/0 RLl+ 13:40 0:19 ./sdl-ball.x86.
box 6222 81.2 2.3 62420 24368 pts/0 RLl+ 13:40 0:20 ./sdl-ball.x86.
box 6222 81.9 2.3 62420 24368 pts/0 RLl+ 13:40 0:21 ./sdl-ball.x86.
box 6222 82.6 2.3 62420 24368 pts/0 RLl+ 13:40 0:22 ./sdl-ball.x86.
box 6222 80.4 2.3 62420 24368 pts/0 RLl+ 13:40 0:23 ./sdl-ball.x86.
box 6222 81.0 2.3 62420 24368 pts/0 RLl+ 13:40 0:24 ./sdl-ball.x86.
box 6222 81.6 2.3 62420 24368 pts/0 RLl+ 13:40 0:25 ./sdl-ball.x86.
box 6222 82.2 2.3 62420 24368 pts/0 RLl+ 13:40 0:26 ./sdl-ball.x86.
box 6222 82.7 2.3 62420 24368 pts/0 RLl+ 13:40 0:27 ./sdl-ball.x86.
box 6222 83.2 2.3 62420 24368 pts/0 RLl+ 13:40 0:28 ./sdl-ball.x86.
box 6222 83.6 2.3 62420 24372 pts/0 RLl+ 13:40 0:29 ./sdl-ball.x86.
box 6222 84.1 2.3 62420 24468 pts/0 RLl+ 13:40 0:30 ./sdl-ball.x86.
box 6222 84.5 2.3 62420 24468 pts/0 RLl+ 13:40 0:31 ./sdl-ball.x86.
box 6222 84.8 2.3 62420 24476 pts/0 RLl+ 13:40 0:32 ./sdl-ball.x86.
box 6222 85.3 2.3 62420 24476 pts/0 RLl+ 13:40 0:33 ./sdl-ball.x86.
box 6222 85.7 2.3 62420 24476 pts/0 RLl+ 13:40 0:34 ./sdl-ball.x86.
box 6222 86.0 2.3 62420 24476 pts/0 RLl+ 13:40 0:35 ./sdl-ball.x86.
box 6222 86.4 2.3 62420 24476 pts/0 RLl+ 13:40 0:36 ./sdl-ball.x86.
box 6222 86.7 2.3 62420 24476 pts/0 RLl+ 13:40 0:37 ./sdl-ball.x86.
box 6222 87.0 2.3 62420 24476 pts/0 RLl+ 13:40 0:38 ./sdl-ball.x86.
box 6222 87.4 2.3 62420 24476 pts/0 RLl+ 13:40 0:39 ./sdl-ball.x86.
box 6222 87.6 2.3 62420 24476 pts/0 RLl+ 13:40 0:40 ./sdl-ball.x86.
box 6222 87.8 2.3 62420 24476 pts/0 RLl+ 13:40 0:41 ./sdl-ball.x86.
box 6222 88.1 2.3 62420 24476 pts/0 RLl+ 13:40 0:42 ./sdl-ball.x86.
box@box-desktop:~/Desktop/sdl-ball$ cat /proc/cpuinfo
processor : 0
vendor_id : GenuineIntel
cpu family : 6
model : 22
model name : Intel(R) Celeron(R) CPU 420 @ 1.60GHz
stepping : 1
cpu MHz : 1596.030
cache size : 512 KB
fdiv_bug : no
hlt_bug : no
f00f_bug : no
coma_bug : no
fpu : yes
fpu_exception : yes
cpuid level : 10
wp : yes
flags : fpu vme de pse tsc msr pae mce cx8 apic sep mtrr pge mca cmov pat pse36 clflush dts acpi mmx fxsr sse sse2 ss tm pbe nx lm constant_tsc up arch_perfmon pebs bts pni monitor ds_cpl tm2 ssse3 cx16 xtpr lahf_lm
bogomips : 3205.55
clflush size : 64
box@box-desktop:~/Desktop/sdl-ball$ free
total used free shared buffers cached
Mem: 1024808 905184 119624 0 27996 468528
-/+ buffers/cache: 408660 616148
Swap: 2000084 0 2000084
box@box-desktop:~/Desktop/sdl-ball$
Re: Re: SDL-Ball 1.0
hej tak for din respons, det lyder som en memory leak, men jeg har ikke fået andre rapporter om det, og kan ikke reproducere det.
Kan du give mig outputtet af glxinfo, som ligger i mesa-utils pakken ?
Sure np.
name of display:
Sure np.
name of display: :0.0
display: :0 screen: 0
direct rendering: Yes
server glx vendor string: SGI
server glx version string: 1.2
server glx extensions:
GLX_ARB_multisample, GLX_EXT_import_context, GLX_EXT_texture_from_pixmap,
GLX_EXT_visual_info, GLX_EXT_visual_rating, GLX_MESA_copy_sub_buffer,
GLX_OML_swap_method, GLX_SGI_make_current_read, GLX_SGI_swap_control,
GLX_SGIS_multisample, GLX_SGIX_fbconfig, GLX_SGIX_visual_select_group
client glx vendor string: SGI
client glx version string: 1.4
client glx extensions:
GLX_ARB_get_proc_address, GLX_ARB_multisample, GLX_EXT_import_context,
GLX_EXT_visual_info, GLX_EXT_visual_rating, GLX_MESA_allocate_memory,
GLX_MESA_copy_sub_buffer, GLX_MESA_swap_control,
GLX_MESA_swap_frame_usage, GLX_OML_swap_method, GLX_OML_sync_control,
GLX_SGI_make_current_read, GLX_SGI_swap_control, GLX_SGI_video_sync,
GLX_SGIS_multisample, GLX_SGIX_fbconfig, GLX_SGIX_pbuffer,
GLX_SGIX_visual_select_group, GLX_EXT_texture_from_pixmap
GLX version: 1.2
GLX extensions:
GLX_ARB_get_proc_address, GLX_ARB_multisample, GLX_EXT_import_context,
GLX_EXT_visual_info, GLX_EXT_visual_rating, GLX_MESA_allocate_memory,
GLX_MESA_copy_sub_buffer, GLX_MESA_swap_control,
GLX_MESA_swap_frame_usage, GLX_OML_swap_method, GLX_SGI_make_current_read,
GLX_SGI_swap_control, GLX_SGI_video_sync, GLX_SGIS_multisample,
GLX_SGIX_fbconfig, GLX_SGIX_visual_select_group
OpenGL vendor string: Tungsten Graphics, Inc
OpenGL renderer string: Mesa DRI Intel(R) G33 20061017 x86/MMX/SSE2
OpenGL version string: 1.3 Mesa 7.0.3-rc2
OpenGL extensions:
GL_ARB_depth_texture, GL_ARB_fragment_program, GL_ARB_imaging,
GL_ARB_multisample, GL_ARB_multitexture, GL_ARB_point_parameters,
GL_ARB_shadow, GL_ARB_texture_border_clamp, GL_ARB_texture_compression,
GL_ARB_texture_cube_map, GL_ARB_texture_env_add,
GL_ARB_texture_env_combine, GL_ARB_texture_env_crossbar,
GL_ARB_texture_env_dot3, GL_ARB_texture_mirrored_repeat,
GL_ARB_texture_rectangle, GL_ARB_transpose_matrix,
GL_ARB_vertex_buffer_object, GL_ARB_vertex_program, GL_ARB_window_pos,
GL_EXT_abgr, GL_EXT_bgra, GL_EXT_blend_color,
GL_EXT_blend_equation_separate, GL_EXT_blend_func_separate,
GL_EXT_blend_minmax, GL_EXT_blend_subtract, GL_EXT_clip_volume_hint,
GL_EXT_cull_vertex, GL_EXT_compiled_vertex_array, GL_EXT_convolution,
GL_EXT_copy_texture, GL_EXT_draw_range_elements, GL_EXT_fog_coord,
GL_EXT_histogram, GL_EXT_multi_draw_arrays, GL_EXT_packed_pixels,
GL_EXT_point_parameters, GL_EXT_polygon_offset, GL_EXT_rescale_normal,
GL_EXT_secondary_color, GL_EXT_separate_specular_color,
GL_EXT_shadow_funcs, GL_EXT_stencil_wrap, GL_EXT_subtexture,
GL_EXT_texture, GL_EXT_texture3D, GL_EXT_texture_edge_clamp,
GL_EXT_texture_env_add, GL_EXT_texture_env_combine,
GL_EXT_texture_env_dot3, GL_EXT_texture_filter_anisotropic,
GL_EXT_texture_lod_bias, GL_EXT_texture_object, GL_EXT_texture_rectangle,
GL_EXT_vertex_array, GL_3DFX_texture_compression_FXT1,
GL_APPLE_client_storage, GL_APPLE_packed_pixels,
GL_ATI_blend_equation_separate, GL_IBM_rasterpos_clip,
GL_IBM_texture_mirrored_repeat, GL_INGR_blend_func_separate,
GL_MESA_pack_invert, GL_MESA_ycbcr_texture, GL_MESA_window_pos,
GL_NV_blend_square, GL_NV_light_max_exponent, GL_NV_texture_rectangle,
GL_NV_texgen_reflection, GL_NV_vertex_program, GL_NV_vertex_program1_1,
GL_OES_read_format, GL_SGI_color_matrix, GL_SGI_color_table,
GL_SGIS_generate_mipmap, GL_SGIS_texture_border_clamp,
GL_SGIS_texture_edge_clamp, GL_SGIS_texture_lod, GL_SGIX_depth_texture,
GL_SUN_multi_draw_arrays
visual x bf lv rg d st colorbuffer ax dp st accumbuffer ms cav
id dep cl sp sz l ci b ro r g b a bf th cl r g b a ns b eat
----------------------------------------------------------------------
0x23 24 tc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 0 0 0 0 0 0 0 0 0 None
0x24 24 tc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 0 0 0 0 0 0 0 0 None
0x25 24 tc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 0 24 8 0 0 0 0 0 0 None
0x26 24 tc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 24 8 0 0 0 0 0 0 None
0x27 24 tc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 0 0 0 16 16 16 16 0 0 Slow
0x28 24 tc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 0 0 16 16 16 16 0 0 Slow
0x29 24 tc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 0 24 8 16 16 16 16 0 0 Slow
0x2a 24 tc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 24 8 16 16 16 16 0 0 Slow
0x2b 24 dc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 0 0 0 0 0 0 0 0 0 None
0x2c 24 dc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 0 0 0 0 0 0 0 0 None
0x2d 24 dc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 0 24 8 0 0 0 0 0 0 None
0x2e 24 dc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 24 8 0 0 0 0 0 0 None
0x2f 24 dc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 0 0 0 16 16 16 16 0 0 Slow
0x30 24 dc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 0 0 16 16 16 16 0 0 Slow
0x31 24 dc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 0 24 8 16 16 16 16 0 0 Slow
0x32 24 dc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 24 8 16 16 16 16 0 0 Slow
0x5a 32 tc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 0 0 0 0 0 0 0 0 Ncon
Re: Sure np. name of display:
Hej igen, mange tak for hjælpen :)
Problemet skyldes en kombination af min dårlige programmering og din driver, som har problemer med memory leaks.
Jeg vil gå koden igennem på et tidspunkt, og se om jeg kan finde noget der kan gøres anderledes for at fjerne problemet, som sikkert går ud på at jeg forventer at nogle texturer bliver på deres plads, hvor din driver ikke ved om jeg har fjernet dem, og derfor "uploader" dem igen.
Hvis du enaften skulle få tid og lyst til lidt nørderi, så kan vi tage en debug-session på irc, men jeg er desværre hængt op den næste uges tid.
Igen mange tak for hjælpen, jeg er altid glad for at få at vide når der er fejl i mine ting, for så har jeg en chance for at få dem rettet :)
Re: SDL-Ball 1.0
Kan ikke hjaelpe dig paa IRC om en uges tid da dette ikke er min box jeg sidder paa, og ikke engang er i samme land som jeg bor :/
Hvis du vil have mere info skal det ske i aften desvaerre.
Re: Re: SDL-Ball 1.0
Okay, kan jeg få dig til at sætte fps=1 i ~/.config/sdl-ball/settings.cfg
og så lave sådan en timing af ram forbruget som du lavede før ?
Spillet vil være uspilleligt, men da den kun tegner et billede pr sekund vil jeg kunne se om memory-leaket er i den del af koden som tegner skærmen, eller den del der kører spil logikken, da de to er adskildt.
Hvis min formodning er korrekt, vil forbruget stige markant langsommere end før.
Tusind tak for din hjælp indtil viderer.
Re: Re: Re: SDL-Ball 1.0
Jeg er hoppet ind paa IRC hvis du har tid kan du fange mig der.
Aendrede fps til 1 og startede spillet, loaded savegame for level 2, og proevede at spille, lige som sidste test.
Hehe sjovt nok ser performance paa spillet ret end ud.
CPU forbrug er drastisk dalet ned. Fysisk ram forbrug virker det samme, men hvormeget ram der bruges i grafik kortet er jeg ikke sikker paa, kender du en metode til at maale det?
box@box-desktop:~$ watch -n 1 "ps aux| grep ball | tee -a ball-memusage"
box@box-desktop:~$ cat ball-memusage
box 7877 0.0 0.3 11236 3828 pts/0 RL+ 17:12 0:00 ./sdl-ball.x86.
box 7877 26.0 1.7 46616 17664 pts/0 RLl+ 17:12 0:00 ./sdl-ball.x86.
box 7877 21.0 2.3 52060 23780 pts/0 RLl+ 17:12 0:00 ./sdl-ball.x86.
box 7877 10.7 2.3 62300 23944 pts/0 RLl+ 17:12 0:00 ./sdl-ball.x86.
box 7877 9.4 2.3 62300 23944 pts/0 SLl+ 17:12 0:00 ./sdl-ball.x86.
box 7877 8.3 2.3 62300 23944 pts/0 RLl+ 17:12 0:00 ./sdl-ball.x86.
box 7877 7.2 2.3 62300 23944 pts/0 SLl+ 17:12 0:00 ./sdl-ball.x86.
box 7877 6.6 2.3 62300 23944 pts/0 RLl+ 17:12 0:00 ./sdl-ball.x86.
box 7877 6.1 2.3 62300 23944 pts/0 RLl+ 17:12 0:00 ./sdl-ball.x86.
box 7877 5.8 2.3 62300 23944 pts/0 RLl+ 17:12 0:00 ./sdl-ball.x86.
box 7877 5.3 2.3 62300 23944 pts/0 RLl+ 17:12 0:00 ./sdl-ball.x86.
box 7877 5.1 2.3 62300 23944 pts/0 RLl+ 17:12 0:00 ./sdl-ball.x86.
box 7877 4.8 2.3 62300 23944 pts/0 RLl+ 17:12 0:00 ./sdl-ball.x86.
box 7877 4.7 2.3 62300 23944 pts/0 RLl+ 17:12 0:00 ./sdl-ball.x86.
box 7877 4.8 2.3 62300 24028 pts/0 RLl+ 17:12 0:00 ./sdl-ball.x86.
box 7877 5.0 2.3 62300 24048 pts/0 RLl+ 17:12 0:00 ./sdl-ball.x86.
box 7877 5.1 2.3 62300 24048 pts/0 SLl+ 17:12 0:00 ./sdl-ball.x86.
box 7877 5.1 2.3 62300 24048 pts/0 RLl+ 17:12 0:00 ./sdl-ball.x86.
box 7877 5.1 2.3 62300 24048 pts/0 RLl+ 17:12 0:00 ./sdl-ball.x86.
box 7877 5.1 2.3 62300 24048 pts/0 RLl+ 17:12 0:01 ./sdl-ball.x86.
box 7877 5.2 2.3 62300 24048 pts/0 RLl+ 17:12 0:01 ./sdl-ball.x86.
box 7877 5.2 2.3 62300 24048 pts/0 RLl+ 17:12 0:01 ./sdl-ball.x86.
box 7877 5.3 2.3 62300 24048 pts/0 RLl+ 17:12 0:01 ./sdl-ball.x86.
box 7877 5.2 2.3 62300 24060 pts/0 RLl+ 17:12 0:01 ./sdl-ball.x86.
box 7877 5.2 2.3 62300 24064 pts/0 RLl+ 17:12 0:01 ./sdl-ball.x86.
box 7877 5.3 2.3 62300 24064 pts/0 RLl+ 17:12 0:01 ./sdl-ball.x86.
box 7877 5.3 2.3 62300 24064 pts/0 RLl+ 17:12 0:01 ./sdl-ball.x86.
box 7877 5.4 2.3 62300 24064 pts/0 RLl+ 17:12 0:01 ./sdl-ball.x86.
box 7877 5.4 2.3 62300 24064 pts/0 RLl+ 17:12 0:01 ./sdl-ball.x86.
box 7877 5.4 2.3 62300 24064 pts/0 RLl+ 17:12 0:01 ./sdl-ball.x86.
box 7877 5.5 2.3 62300 24064 pts/0 SLl+ 17:12 0:01 ./sdl-ball.x86.
box 7877 5.4 2.3 62300 24064 pts/0 SLl+ 17:12 0:01 ./sdl-ball.x86.
box 7877 5.4 2.3 62300 24064 pts/0 RLl+ 17:12 0:01 ./sdl-ball.x86.
box 7877 5.4 2.3 62300 24064 pts/0 RLl+ 17:12 0:01 ./sdl-ball.x86.
box 7877 5.4 2.3 62300 24064 pts/0 RLl+ 17:12 0:01 ./sdl-ball.x86.
box 7877 6.6 2.3 62352 24276 pts/0 RLl+ 17:12 0:02 ./sdl-ball.x86.
box 7877 8.8 2.3 62356 24280 pts/0 RLl+ 17:12 0:03 ./sdl-ball.x86.
box 7877 10.8 2.3 62356 24300 pts/0 RLl+ 17:12 0:04 ./sdl-ball.x86.
box 7877 12.0 2.3 62356 24300 pts/0 RLl+ 17:12 0:04 ./sdl-ball.x86.
box 7877 13.7 2.3 62356 24300 pts/0 RLl+ 17:12 0:05 ./sdl-ball.x86.
box 7877 14.4 2.3 62356 24300 pts/0 RLl+ 17:12 0:06 ./sdl-ball.x86.
box 7877 15.0 2.3 62356 24300 pts/0 RLl+ 17:12 0:06 ./sdl-ball.x86.
box 7877 15.7 2.3 62356 24300 pts/0 RLl+ 17:12 0:06 ./sdl-ball.x86.
box 7877 16.1 2.3 62356 24300 pts/0 RLl+ 17:12 0:07 ./sdl-ball.x86.
box 7877 16.8 2.3 62356 24300 pts/0 RLl+ 17:12 0:07 ./sdl-ball.x86.
box 7877 17.2 2.3 62356 24300 pts/0 RLl+ 17:12 0:08 ./sdl-ball.x86.
box 7877 17.7 2.3 62356 24300 pts/0 RLl+ 17:12 0:08 ./sdl-ball.x86.
box 7877 18.2 2.3 62356 24300 pts/0 RLl+ 17:12 0:08 ./sdl-ball.x86.
box 7877 18.8 2.3 62356 24300 pts/0 RLl+ 17:12 0:09 ./sdl-ball.x86.
box 7877 19.1 2.3 62356 24300 pts/0 RLl+ 17:12 0:09 ./sdl-ball.x86.
box 7877 19.5 2.3 62356 24300 pts/0 RLl+ 17:12 0:10 ./sdl-ball.x86.
box 7877 19.9 2.3 62356 24300 pts/0 RLl+ 17:12 0:10 ./sdl-ball.x86.
box 7877 20.2 2.3 62356 24300 pts/0 RLl+ 17:12 0:10 ./sdl-ball.x86.
box 7877 20.5 2.3 62356 24300 pts/0 RLl+ 17:12 0:11 ./sdl-ball.x86.
box 7877 20.8 2.3 62356 24300 pts/0 RLl+ 17:12 0:11 ./sdl-ball.x86.
box 7877 21.4 2.3 62356 24304 pts/0 RLl+ 17:12 0:12 ./sdl-ball.x86.
box 7877 21.7 2.3 62356 24304 pts/0 RLl+ 17:12 0:12 ./sdl-ball.x86.
box 7877 22.4 2.3 62356 24304 pts/0 RLl+ 17:12 0:13 ./sdl-ball.x86.
box 7877 23.3 2.3 62356 24412 pts/0 RLl+ 17:12 0:14 ./sdl-ball.x86.
box 7877 24.5 2.3 62356 24420 pts/0 RLl+ 17:12 0:15 ./sdl-ball.x86.
box 7877 25.7 2.3 62356 24420 pts/0 RLl+ 17:12 0:15 ./sdl-ball.x86.
box 7877 26.8 2.3 62356 24420 pts/0 RLl+ 17:12 0:16 ./sdl-ball.x86.
box 7877 27.9 2.3 62356 24420 pts/0 RLl+ 17:12 0:17 ./sdl-ball.x86.
box 7877 29.0 2.3 62356 24420 pts/0 RLl+ 17:12 0:18 ./sdl-ball.x86.
box 7877 29.9 2.3 62356 24420 pts/0 RLl+ 17:12 0:19 ./sdl-ball.x86.
box 7877 30.9 2.3 62356 24420 pts/0 RLl+ 17:12 0:20 ./sdl-ball.x86.
box 7877 31.3 2.3 62356 24420 pts/0 RLl+ 17:12 0:21 ./sdl-ball.x86.
box 7877 31.1 2.3 62356 24420 pts/0 RLl+ 17:12 0:21 ./sdl-ball.x86.
box 7877 31.5 2.3 62356 24420 pts/0 RLl+ 17:12 0:22 ./sdl-ball.x86.
box 7877 31.8 2.3 62356 24420 pts/0 RLl+ 17:12 0:22 ./sdl-ball.x86.
box 7877 32.0 2.3 62356 24420 pts/0 SLl+ 17:12 0:23 ./sdl-ball.x86.
box 7877 32.4 2.3 62356 24420 pts/0 RLl+ 17:12 0:24 ./sdl-ball.x86.
box 7877 32.6 2.3 62356 24420 pts/0 RLl+ 17:12 0:24 ./sdl-ball.x86.
box 7877 33.3 2.3 62356 24420 pts/0 RLl+ 17:12 0:25 ./sdl-ball.x86.
box 7877 34.0 2.3 62356 24420 pts/0 RLl+ 17:12 0:26 ./sdl-ball.x86.
box 7877 34.1 2.3 62356 24420 pts/0 RLl+ 17:12 0:26 ./sdl-ball.x86.
box 7877 34.2 2.3 62356 24420 pts/0 RLl+ 17:12 0:27 ./sdl-ball.x86.
box 7877 34.3 2.3 62356 24420 pts/0 RLl+ 17:12 0:27 ./sdl-ball.x86.
box 7877 34.3 2.3 62356 24420 pts/0 RLl+ 17:12 0:27 ./sdl-ball.x86.
box 7877 34.5 2.3 62356 24420 pts/0 RLl+ 17:12 0:28 ./sdl-ball.x86.
box 7877 34.5 2.3 62356 24420 pts/0 RLl+ 17:12 0:28 ./sdl-ball.x86.
box 7877 34.5 2.3 62356 24420 pts/0 RLl+ 17:12 0:29 ./sdl-ball.x86.
box 7877 34.6 2.3 62356 24420 pts/0 RLl+ 17:12 0:29 ./sdl-ball.x86.
box 7877 35.2 2.3 62356 24420 pts/0 RLl+ 17:12 0:30 ./sdl-ball.x86.
box 7877 35.8 2.3 62356 24420 pts/0 RLl+ 17:12 0:31 ./sdl-ball.x86.
box 7877 36.4 2.3 62356 24420 pts/0 RLl+ 17:12 0:32 ./sdl-ball.x86.
box 7877 37.1 2.3 62356 24420 pts/0 RLl+ 17:12 0:33 ./sdl-ball.x86.
box 7877 37.6 2.3 62356 24420 pts/0 RLl+ 17:12 0:33 ./sdl-ball.x86.
box 7877 38.1 2.3 62356 24420 pts/0 RLl+ 17:12 0:34 ./sdl-ball.x86.
box 7877 38.6 2.3 62356 24420 pts/0 RLl+ 17:12 0:35 ./sdl-ball.x86.
box@box-desktop:~$
Re: Re: Re: Re: SDL-Ball 1.0
Ja, det ser ud til at fejlen ligger et sted i grafik delen, enten i din driver, eller i min kode, men det er muligt at jeg simpelthen bare misbruger opengl på en måde som din driver ikke kan håndtere (sdl-ball er mit første opengl, sdl og c++ program)
Du kan som udgangspunkt ikke måle ramforbruget på grafikkortet, men det ser ud til din driver bruger systemets ram,
Mht til IRC har jeg lige een ting vi kan prøve, hvilken server/kanal kan jeg finde dig på ? [do'h, linuxin kanalen da, sorry! ;)]
Re: SDL-Ball 1.0
Nice spil, men lidt svært med touch pad :P
Kører det på en ThinkPad T61p med et Nvidia Quaddro FX570m kort - kører uden problemer.
Distro er Debian Lenny 64 bit, og det compilede uden problemer fra svn efter jeg fandt de rigtige pakker..
Hvis andre får problemer med at finde dem, så skulle jeg bruge følgende:
libsdl-ttf2.0-dev
libsdl-mixer1.2-dev
libsdl-image1.2-dev
nvidia-glx-dev
samt alle deres dependencies selvfølgelig, og så virkede det.
Jeg kom dog til at trykke på højeste opløsning, som min skærm ikke understøtte, og det resulterede i flg. fejl. Man skulle måske bare få at vide det ikke var muligt :)
Error:No video mode large enough for 1600x1200
Thank you for playing sdl-ball ;)
Re: Re: SDL-Ball 1.0
Ja det burde den, jeg tænkte lidt på at lave så den f.eks. kun lister supporterede opløsninger
Re: SDL-Ball 1.0
deb fil ville være dejligt :)
ellers et fedt spil :D
Re: Re: SDL-Ball 1.0
Tak :)
Debian versioen kan findes under "Download" på siden.
http://sdl-ball.sourceforge.net/?page=download