Ubuntu 9.04 Alpha 1
Ubuntu 9.04 Alpha 1 er udgivet og er startskuddet til ubuntu 9.04 som forventes udgivet den 23 april 2009.
Læs mere her:
https://lists.ubuntu.com/archives/ubuntu-devel-announce/2008-November/0…
- Log in to post comments
Ubuntu 9.04 Alpha 1 er udgivet og er startskuddet til ubuntu 9.04 som forventes udgivet den 23 april 2009.
Læs mere her:
https://lists.ubuntu.com/archives/ubuntu-devel-announce/2008-November/0…
Copyright © 2025 Company Name - All rights reserved
Developed & Designed by Alaa Haddad
Kommentarer18
Re: Ubuntu 9.04 Alpha 1
Der kan vel ikke være så meget nyt i endnu, det er jo ikke engang en måned siden 8.10 udkom :)
Re: Ubuntu 9.04 Alpha 1
Syntes også der er pæn fart på. De burde nok lade vær med hele tiden at kalde deres opdateringer for en "helt nu udgave", hvis i forstår.
Re: Ubuntu 9.04 Alpha 1
det er jo heller ikke en helt ny udgave. Det er en alpha = lad være med at installere
Re: Ubuntu 9.04 Alpha 1
Han mener nok at de udgiver en hver halve år, så det så ikke burde kaldes en ny udgave, men nok nærmere en størrer opdatering.
Men jeg har ikke selv så meget forstand på det. Men de ligner da meget hinanden. Jeg startede med 7.04.
Re: Ubuntu 9.04 Alpha 1
Det er jo bare en opgraderingspakke, som Ubuntu udgiver hver halvår (ligesom #4 skrive).
Jeg kan stadigvæk godt huske den ganng, jeg bestilte Ubuntu 5,10 CD´er og installerede på min gamle Compaq med 330MHz cpu og 192mb ram. Det var tider. Siden 7,04 eller 7,10 (kan ikke helt huske), så har jeg ikke kunne se de store forskellige på de forskellige udgivelser.
Re: Ubuntu 9.04 Alpha 1
Jamen hvis du udgiver en nu udgave hver halve år, så vil vi allerede i 2010 have en Ubuntu 13.4. Syntes det er lidt mere fornuftigt med OpenSUSE som udgiver en ny udgave hvert år eller sådan noget.
Forstå mig ret, der er sku ikke de største ændringer i hver eneste udgave. Så de kunne godt kalde dem en større opdatering, patch (ved ikke om man kan kalde det det) eller lignende.
hallo mand
#6
13.4? Du har tydeligvis fulgt så meget med i Ubuntu.
9 i 9.04 står for årstallet (2009). 04 står for April. Ligesom 8.10 er 2008, Oktober (10).
Det behøver for så vidt ikke blive betragtet som en ny version. Det er opgraderingspakker, der har navn efter deres udgivelsesdato.
PS. Derfor vil det i 2010 komme til at hedde henholdsvis 10.04 & 10.10.
Re: Ubuntu 9.04 Alpha 1
Ahh er det en tal for datoen. Det vidste jeg ikke. Jeg tænkte det som et version nummer, og da folk sagde de havet udviget en ny version hvert halve år, regnede jeg bare at vi så måtte have en version 13.4. Men ej okay. Tak for infoen.
Re: Ubuntu 9.04 Alpha 1
Undskyld, men what's the fuss. Det er bare en anden måde at definere en "udgivelse" eller en "version" end Debian RedHat eller MNandriva gør det. Det gør den da hverken mere eller mindre gyldig. Ubuntu's udvikling går nogenlunde så hurtogt som det resterende communitys udvikling gør. Er det så et stort problem, om man kalder det Ubuntu 10.4 eller Ubuntu Hardy SP2? et eller andet sted er der vist nogen, der mangler noget vigtigt at diskutere.
Re: Ubuntu 9.04 Alpha 1
#9 snup dig en pils og slap af ;)
#10
Det gjorde jeg så osse
#10
Det gjorde jeg så osse bagefter! :-)
Re: Ubuntu 9.04 Alpha 1
#11 hahaha for cool humor
Re: Ubuntu 9.04 Alpha 1
der er en admin der har slettet mit indlæg højere oppe.
men som jeg skrev, kan Ubuntu 9.04 ikke læse NTFS harddisk længere, men har fundet et fix:
sudo apt-get install ntfs-config
sudo ntfs-config
og dette virker kun til en harddisk der er formateret med NTFS.
// GonzoDark
Re: Ubuntu 9.04 Alpha 1
#1: Primært er nyhederne jo nye pakker.
#13: You, sir, are an idiot.
Der findes andet end ntfs-harddiske.
#14 Du har ret i at alle
#13
Du har ret i at alle computere ikke er formateret i NTFS, men vi har siden Windows NT brugt (haft muligheden for at bruge) NTFS istedet for FAT32 - and you must be an moron if you use that unstable shit.
Men har skal nok rette i mit indlæg, så at nu dem der bruger FAT32 på Windows 2000/XP/ Windows 98 ved at guiden kan ikke bruges til dem.
Men vil seriøst anbefale at opgradere til NTFS, og det kan klares så simpelt som:
CONVERT C: /FS:NTFS
eller hvad disk drev man har lyst til at formatere.
// GonzoDark
Udviklingen sker sideløbende
#1
Grunden til at der kan ske rigtig meget, er at udviklingen sker sideløbende med stabiliseringen. Dvs at når 9.04 'begynder' betyder det bare at alle de idéer der er arbejdet på i det forrige halve år (eller længere tid), kommer ind på én gang.
Det giver et ekstremt ustabilt system, men fordelen er at det kun er i et kort stykke tid, og man nogenlunde ved hvad man sigter efter til udgivelsen.
Samme udviklingsmodel bruger selve linux kernen også. Udviklerne sidder og roder med hver deres feature uafhængigt af alle andre, og når featuren så er ved at være god nok, bliver den lagt ind i den officielle del i løbet af en 14 dages 'alt går galt' periode, sammen med alle andre nye features. Efter de 14 dage bruger man lige så lang tid man har lyst til at fjerne bugs, indtil man synes at den er stabil, og så starter man forfra med en ny 14 dages periode.
Grunden til at der ikke er den store forskel på 8.10 og 9.04 indtil videre, er simpelthen at der ikke er sket særlig meget udvikling det sidste halve år.
Der er dog undtagelser til dette, da nogen projekter har samme tidsplan som Ubuntu, og først bliver kopieret over i Ubuntu, når de når et vist niveau af stabilitet.
Et eksempel på dette er Gnome, som først bliver kopieret over i Ubuntu, når Gnome er i beta. Dvs at det der er udviklet på Gnome det sidste halve år, først kommer i Ubuntu om et par måneder.
Re: Ubuntu 9.04 Alpha 1
9.04 alphaen ligner intrepid rigtig meget fordi de ganske enkelt ikke har samlet ret meget up fra upstream endnu. Ubuntus gnome udviklere har valgt at fokusere på at bugfixe på intrepid indtil gnome 2.25.2 udkommer d. 3 dec. Det betyder derfor ikke at der ikke er sket nogen udvikling, men blot at ubuntu ikke har samlet det op endnu. Det samme gælder for øvrigt for linux kernen som heller ikke er blevet opdateret i alphaen.
Re: Ubuntu 9.04 Alpha 1
#16 så fik i i hvert fald en større forståelse for hvordan udviklingen foregår :)