Betalingsproblemer
Er det kun mig eller - - -
Jeg støder på flere og flere online butikker hvor jeg ikke kan komme igennem med betaling. Jeg får et netz box som beder mig om mobilnummer selv om de allerede har det. Jeg logger på med nemID og bliver sendt tilbage til butikken som siger 'fejl - - - - - '
Jeg har fem browsere på min linuxmint (18.3) computer - og ingen virker i dag.
Jeg har spurgt en butik. De siger 'brug windows & chrome' - nej tak!
E.T.
- Log in to post comments
Kommentarer11
Jeg har fem browsere på
#0: Jeg har fem browsere på min linuxmint (18.3) computer - og ingen virker i dag.
Mener du Mint 19.3? Hvis det er Mint 18, så er den forældet. Mint 18.3 er godt nok supporteret til 2021, men det garantere ikke funktionalitet. Virker det ikke indenfor de nærmeste dage, så overvej at opgradere til Mint 19.3.
Jeg skal huske at nævne at flere danske betalingsservices muligvis ikke lever op til EU's bestemmelser. Jeg ved ikke om det her er aktuelt for dig: https://www.tvmidtvest.dk/tv-2/snart-kan-en-tredjedel-af-alle-nethandle…
Tak frogmaster
Men da jeg
Tak frogmaster
Men da jeg prøvede 19.0 & 19.1 havde de problemer - i det mindste på mit hardware, så jeg 'bakkede op' til 18.3
Måske er 19.3 bedre, men min plan var evt. at skifte til manjaro.
Firefox har ens
Firefox har ens funktionalitet uanset om der er tale om en Ubuntu 16.04 base, eller en 18.04 base, fordi Firefox bliver ved med at blive opdateret, så længe Canonical understøtter Ubuntu. Og Mint følger Ubuntu LTS program og sikkerhedssupport i perioden.
Så problemet tror jeg snarere handler om indstillinger i Firefox, der blokerer - F.eks scriptblokering, som kan blokere hjemmesiders funktionalitet.
Jeg støder på flere og
#0: Jeg støder på flere og flere online butikker hvor jeg ikke kan komme igennem med betaling
Jeg havde to tilfælde i fredags. Jeg brugte Chrome.
Det tredje kort jeg jeg prøvede med virkede.
Jeg tror det har noger med
Jeg tror det har noger med hvilke betalings-gateway shoppen bruger. Nogle virker fint andre ikke.
Problemet løst - sort of
Sætten ghostery på pause medens jeg handler fik betalingen til at gå igennem.
Det tyder dog på, at shoppen har nogle mere eller mindre ulovlige trackere, der skal fungere. Nej, jeg blev ikke spurgt om lov til tracking.
Sætten ghostery på
#6: Sætten ghostery på pause medens jeg handler fik betalingen til at gå igennem.
Tak for tilbagemeldingen. Der er formentlig andre tilsvarende browser addons, man bør deaktivere midlertidigt, hvis nogle oplever tilsvarende problemer.
Jeg tænkte det nok. Godt du
Jeg tænkte det nok. Godt du fik det til, at virke.
Jeg tror det har noger
#5: Jeg tror det har noger med hvilke betalings-gateway shoppen bruger. Nogle virker fint andre ikke.
Jeg bruger også frefox, men nogen gange kan jeg ikke gennemføre betaling, men hvis jeg skifter til Chrome er der ingen problemer med at gennemføre betalingen.
Ja det svinge noget fra site
Ja det svinge noget fra site til site. Jeg har også tidligere kunne skifte over til cromium, men ikke denne gang.
Jeg tror betalingsportaler koder forskelligt - & netz siger de støtter kun firefox i ubuntu.
Der er formentlig andre
#7: Der er formentlig andre tilsvarende browser addons, man bør deaktivere midlertidigt, hvis nogle oplever tilsvarende problemer.
Jeg kan på det varmeste anbefale chromeudvidelsen Extensity der gør det enormt nemt at deaktive og aktivere udvidelser.
Men ja, udvidelser kan nogle gange lave ravage, og det kan browserindstillinger også. Jeg har en supporttråd igang med IKEA fordi deres supportsider ikke kan bruges når man i Chrome har slået tredjepartscookies fra: https://www.ikea-kundeservice.dk/#/article/37/2403
Siden virker ikke med indstillingen aktiv, men åbner man fx et gæstevindue (som kører på standardindstillinger) virker det fint.
Der er i øvrigt meget fin service hos IKEA-supporten, jeg og familien er således blevet inviteret ud og spise gratis i deres cafeteria fordi jeg har hjulpet deres IT-afdeling med denne og en anden fejl :)