Jeg tror, det ikke er en god idé, hvis du vil bruge en USB2,0-harddisk til at køre serveren fra, for når der skiftes bane på serveren, så er der en masse I/O. Jeg bruger en 10K RPM SCSI disk på min CS-lan-server, når der skal være en masse spillere, men til daglig bruger jeg min daglige servers 7200 RPM sata disk, og den kører meget fint.
Du kan altid prøve at køre over USB, men hvis der er høj latency på serveren, vil jeg nok skifte til en SATA-disk i stedet for.
#1 du mener med al alvor i stemmen at en CS (går ud fra at vi med 'CS' efterhånden mener CS:Source) kræver en 10RPM disk for at fungere optimalt ?
Hvorfor dog i alverden det ? Jeg kan se at load fra hdd'en muligvis bliver lidt langsommere. Men CS:S er vel ikke værre end så mange andre ting og i allen fald burde det meste(hvis ikke alt) smækkes over i rammene hvorved diskens performance helt fjernes fra regnestykket (undtagen når man skifter bane)
(PS! Ikke et hån, snarere oprigtig forundring; er der noget jeg har helt og aldeles overset her?)
Hvad pokker er det for noget IO? Tror du at den loader filerne fra disken X antal gange svarende til antallet af spillere på serveren? Kan det ikke tænkes at filerne bliver placeret i rammen ved første load og så henter resten af spillerne data fra rammen på serveren?
Hvis du har så store IO problemer er det nok mere sandsynligt at du har ram problemer.
om du kører en gameserver feks cs kræver ikke 10k scsi diske og jeg vil vædde med at du ikke ville kunne mærke nogen forskel... dine I/O error kan være mange ting giv evt et output af din I/O error
#0 jeg vil ikke anbefale at køre en server som kører fra usb.. medmindre det er en lille lanserver til hjemmebrug... prop hd'en i maskinen istedet
Usb håndtere omkring 60MB sekundet sata-1 ca det dobbelte, men med lov end desktop hadiske er mere end 60MB/s ikke forventet.
For en mindre cs server er kravet ikke så stort igen og linux behandler alle interfaces ens så programmerne skal ikke vide om de kører fra en usb, sata, fc eller iscsi disk
det store problem her(givet nok ram) er skrive hastighed og ikke læsehastighed, hvis du logger alt til disk.
jeg har da ikke skrevet, at det var et krav, men at det bedste. Jeg kører da selv min daglige cs server på ganske almindelig sata-disk, når det kun er min far og jeg, som spiller.
At jeg så ikke har skrevet det klart, er en anden side af sagen, og så er det godt, at I kan mig om det.
Kommentarer11
Kig på forums.srcds.com der
Kig på forums.srcds.com der ligger nogle gode guides, oveni købet på Dansk :P
http://forums.srcds.com/viewtopic/10937
http://forums.srcds.com/viewtopic/10172
og hvad mener du med over USB 2.0?
Kommandoerne som du skal bruge, står også her http://www.srcds.com/db/engine.php?subaction=showfull&id=1098643920&arc… uden en masse tekst
Jeg tror, det ikke er en god
Jeg tror, det ikke er en god idé, hvis du vil bruge en USB2,0-harddisk til at køre serveren fra, for når der skiftes bane på serveren, så er der en masse I/O. Jeg bruger en 10K RPM SCSI disk på min CS-lan-server, når der skal være en masse spillere, men til daglig bruger jeg min daglige servers 7200 RPM sata disk, og den kører meget fint.
Du kan altid prøve at køre over USB, men hvis der er høj latency på serveren, vil jeg nok skifte til en SATA-disk i stedet for.
#1 du mener med al alvor i
#1 du mener med al alvor i stemmen at en CS (går ud fra at vi med 'CS' efterhånden mener CS:Source) kræver en 10RPM disk for at fungere optimalt ?
Hvorfor dog i alverden det ? Jeg kan se at load fra hdd'en muligvis bliver lidt langsommere. Men CS:S er vel ikke værre end så mange andre ting og i allen fald burde det meste(hvis ikke alt) smækkes over i rammene hvorved diskens performance helt fjernes fra regnestykket (undtagen når man skifter bane)
(PS! Ikke et hån, snarere oprigtig forundring; er der noget jeg har helt og aldeles overset her?)
Du mener vel #2
Du mener vel #2 :D
#2
Hvad pokker er det for
#2
Hvad pokker er det for noget IO? Tror du at den loader filerne fra disken X antal gange svarende til antallet af spillere på serveren? Kan det ikke tænkes at filerne bliver placeret i rammen ved første load og så henter resten af spillerne data fra rammen på serveren?
Hvis du har så store IO problemer er det nok mere sandsynligt at du har ram problemer.
Altså det at I siger er at
Altså det at I siger er at det ville være bedst at køre serveren fra selve computeren
Kommer an på hvad du mener
Kommer an på hvad du mener med USB 2.0?
#2 er du lidt stiv??
om du
#2 er du lidt stiv??
om du kører en gameserver feks cs kræver ikke 10k scsi diske og jeg vil vædde med at du ikke ville kunne mærke nogen forskel... dine I/O error kan være mange ting giv evt et output af din I/O error
#0 jeg vil ikke anbefale at køre en server som kører fra usb.. medmindre det er en lille lanserver til hjemmebrug... prop hd'en i maskinen istedet
Usb håndtere omkring 60MB
Usb håndtere omkring 60MB sekundet sata-1 ca det dobbelte, men med lov end desktop hadiske er mere end 60MB/s ikke forventet.
For en mindre cs server er kravet ikke så stort igen og linux behandler alle interfaces ens så programmerne skal ikke vide om de kører fra en usb, sata, fc eller iscsi disk
det store problem her(givet nok ram) er skrive hastighed og ikke læsehastighed, hvis du logger alt til disk.
jeg har da ikke skrevet, at
jeg har da ikke skrevet, at det var et krav, men at det bedste. Jeg kører da selv min daglige cs server på ganske almindelig sata-disk, når det kun er min far og jeg, som spiller.
At jeg så ikke har skrevet det klart, er en anden side af sagen, og så er det godt, at I kan mig om det.
Jeg har kigget på de links
Jeg har kigget på de links og jeg kan ikke få det til at virke (jeg trot at det er fordi at jeg ikke kan se billederne)