Quadrapassel kører for hurtigt
Hej,
der var tidligere lidt efterspørgsel for at komme i gang med at kode lidt på GNOME. Jeg har lige fundet en opgave som jeg tror er nogenlunde til at gå til.
I quadrapassel bliver spillet alt for hurtigt når man når over level 10. Det bliver praktisk talt umuligt at spille sig ret meget længere op. Vi skal have jævnet modstanden lidt mere ud så hastigheden stiger lidt langsommere til sidst i spillet.
Den måde hastigheden regnes ud på pt ser sådan her ud:
int intv = (int) round (1000.0 * pow (0.5, level - 1));
if (intv <= 10)
intv = 10;
Jo lavere intv bliver jo hurtigere kører spillet.
Hvis der er nogen der har lyst til at lege med det så er metoden der skal rettes i generateTimer i filen quadrapassel/tetris.cpp
Du kan også se den aktuelle del af koden her:
http://git.gnome.org/browse/gnome-games/tree/quadrapassel/tetris.cpp#n8…
- Log in to post comments
Kommentarer