Quake2 ... ARHG
Hejsa
Jeg har googlet rundt et par dage for at finde en løsning på, hvorfor jeg ikke kan få quake2 til at starte.
Jeg kan få både quake1 og quake3 native ports til linux til at virke.
Quake2 compiler jeg selv fra http://icculus.org/quake2/files/quake2-r0.16.1.tar.gz
Når jeg så starter den skriver den føglende:
Quake 2 -- Version 3.21+r0.16
Added packfile ./baseq2/pak0.pak (3307 files)
Added packfile ./baseq2/pak1.pak (279 files)
Added packfile ./baseq2/pak2.pak (2 files)
using /home/Bill Gates/.quake2/baseq2/ for writing
execing default.cfg
execing config.cfg
Console initialized.
------- sound initialization -------
sound sampling rate: 44100
------------------------------------
------- Loading ref_gl.so -------
LoadLibrary("ref_gl.so") failed: No such file or directory
------- Loading ref_softx.so -------
LoadLibrary("ref_softx.so") failed: No such file or directory
Refresh failed
recursive shutdown
Error: Couldn't fall back to software refresh!
ref_gl.so er til stede i folderen.
Ubuntu 9.10 AMD64
Nvidia 190.42 driver
- Log in to post comments
Kommentarer1
[SOLVED] Quake2 ... ARHG
Okay ... løsning .. ret vildt.
Jeg brugte en lidt forkert commando jeg brugte:
./sdlquake2 +set vid_ref glx
Jeg skal bruge
./sdlquake2 +set vid_ref glx +set gl_driver /usr/lib/libGL.so
Nyt problem:
Jeg er på 64 bit. Det giver en remap fejl når den prøver at starte 3D.
Løsning:
Tilføj
#if !defined(_GNU_SOURCE)
#define _GNU_SOURCE
#endif
i toppen af quake2-r0.16.1/src/linux/q_shlinux.c
og så kør make igen osv osv.